Denuncia per Frau i Enganys
Bufet d' Advocats Penalista de Girona
D’entre els més comuns ens trobem amb les COMPRES ONLINE.
Les principals característiques d'aquest tipus de pàgines són les següents:
• Ofereixen productes que són còpies d'originals.
• Envien productes que res tenen a veure amb el qual s'oferia o amb el qual es va sol·licitar.
• Realitzen cobraments de quantitats majors o superiors a l'import indicat durant el procés de compra.
• No compleixen amb els terminis d'enviament que ofereixen als seus webs.
• No compten amb telèfon, adreça, etc., oferint únicament un formulari de contacte al qual mai responen.
Més informació
En les compres online és convenient tenir en compte que la pàgina on compres tingui el certificat de seguretat, essent convenient tenint informació a través de consultes en els buscadors per si altre gent opina en sentit favorable o desfavorable fent constar els problemes que han evidenciat, i cal efectuar pagaments per via de mètodes coneguts i que atorguin confiança i solvència respecte del venedor, doncs no es presten a ser utilitzats com a mitjans de pagament si l’empresa no reuneix uns requisits legals.
Altres fraus:
EL PHISHING
Es tracta de la tècnica més usada pel robatori d'informació personal, credencials d'accés a serveis online o informació bancària. El seu funcionament es basa en enviament d'emails o un altre tipus de missatges suplantant la identitat d'algun servei o empresa conegut perquè la víctima accedeixi a una pàgina fraudulenta que simula ser la legítima. La finalitat és que l'usuari introdueixi tot tipus d'informació perquè el delinqüent pugui comptar amb ella.
Els consells són:
• Si reps un arxiu adjunt per email d'algú desconegut o sospitós, elimina-ho directament i / o contrasta la informació amb el contacte abans de procedir a obrir-ho.
• Evita fer clic en enllaços que arriben al correu electrònic o per missatgeria instantània.
• Sospita d'aquells correus que presentin una escriptura incorrecta o faltes gramaticals i d'ortografia.
• La urgència és part fonamental dels missatges de tipus phishing, generalment sempre et demanen fer una mica de manera immediata. És un indici a tenir en compte.
ELS FALSOS PRÉSTECS
L'existència i ús de les xarxes socials permet als delinqüents, que ofereixen suposadament préstecs de diners a baix interès, anunciar-se en qualsevol perfil i arribar a una gran quantitat de persones.
Faran ús de la desesperació de la gent per obtenir un crèdit per intentar estafar i obtenir un rèdit econòmic o per fer-se amb informació personal de les seves víctimes.
Les principals característiques que ofereixen aquest tipus de préstecs són les següents:
• Ofereixen grans quantitats de diners a un interès inusualment baix.
• Fan ús de comptes de correu gratuïtes per als tràmits i no treballen mai sota una empresa reconeguda o de prestigi.
• Sempre demanen diners per endavant, normalment al·legant despeses de gestió.
• Demanen fer els enviaments dels pagaments a través de transferències a bancs estrangers.
Per no caure en aquest tipus d'enganys, recomanem acudir a entitats de confiança o oficials de crèdit. També fer cerques actives per Internet perquè els resultats et puguin donar pistes sobre si s'està davant un frau o no.
Si desitja tenir més informació sobre aquests o altres fraus, el despatx BONET ADVOCAT l’ajudarà a resoldre tots els dubtes i, si ens diposita la seva confiança, es posaran tots els recursos al seu abast per aconseguir el millor resultat en defensa dels seus interessos.
Què podem fer per Vostè
• Sabem ESCOLTAR. Tenim clar que no es poden aconseguir els objectius que el client busca sense ser receptius amb el que ens vol comunicar.
• No deixem de PENSAR. Tenim imaginació, recursos i experiència, i amb el conjunt de tot això aconseguim trobar la millor solució davant les diferents alternatives que es poden plantejar.
• Acostumem a GUANYAR. Garantir un resultat és enganyar al client. Nosaltres tenim els coneixements necessaris i una inqüestionable determinació per defensar els interessos dels nostres clients amb el propòsit d’aconseguir el millor resultat.
El despatx BONET ADVOCAT li ofereix la màxima implicació amb el mínim cost; una constant preocupació pel seu problema; una informació continuada del cas; celeritat en la resposta; eficàcia en la comunicació; i una avaluació honesta del risc, doncs el problema del client mai pot acabar essent un negoci pel professional. El seu problema passarà a ser el nostre i junts el resoldrem.
Truqui’ns i ho comprovarà.