Denuncia per Negligencia Professional
Despatx d' Advocats Penalistes de Girona
De vegades es tracta de una qüestió de mala sort, o que no sempre es pot aconseguir en tot o en part el que un està buscant. El que és important en cadascuna d’aquestes situacions és que el professional hagi informat prèviament al seu client/pacient perquè aquest pugui analitzar les diferents opcions que se li presenten i pugui decidir coneixent els riscos que es poden derivar tant de fer una cosa com per deixar-la d’intentar. És el que s’anomena consentiment informat. Quan no es dona aquesta informació per part del professional es comet una mala actuació per la seva banda que, de poder-se demostrar, pot generar una responsabilitat per negligència del mateix.
Més informació
Més evident és el cas en que no per una qüestió d’infortuni o de dificultat no s’aconsegueix el que es busca sinó que existeix una participació molt clara en la no consecució del resultat la conducta seguida pel professional o també pel fet que aquest no hagi fet el que corresponia. En aquests casos és evident que existeix una evident negligència professional que cal reclamar doncs les conseqüències per la persona que pateix el dany poden ser majoritàriament molt importants i irreparables.
És el cas, per exemple, de la responsabilitat dels metges quan si és contractat per dur a terme una cirurgia reparadora o estètica, on el resultat hauria d’estar pràcticament garantit no s’assoleix l’objectiu; o en aquells casos en que essent el tractament mèdic curatiu, es comet una negligència per error en el diagnòstic que comporta un tractament inadequat del problema amb conseqüències greus; o d’una mala praxi en l’acte quirúrgic, com deixant-se material dins el cos del pacient, o causant un dany que no havia d’haver-se produït.
En el cas d’un advocat, es produeix en aquells supòsits en els que s’efectuen reclamacions absolutament inviables i/o equivocades que provoquen la pèrdua de l’oportunitat de poder exercir degudament el dret que un té; o quan per omissió i per no presentar la reclamació dins el termini legalment previst es perd definitivament el dret a poder-ho fer; o quan plantejant-se adequadament el tema, s’incorre en el decurs del procés en una mala actuació que origina igualment un resultat perjudicial pel client.
En el cas d’un arquitecte, es produiria aquella negligència per no haver fet un projecte executiu correcte, originant-se posteriorment defectes constructius greus que han de ser objecte de la necessària reparació, o per què en el decurs de l’execució de la obra incompleix amb les diferents obligacions que li corresponen, i conseqüència d’aquesta conducta s’originen danys que igualment hauran de ser reparats.
Són moltes i variades les professions i persones de les que es pot exigir aquesta responsabilitat per negligència professional, essent clar que en cada cas pertoca avaluar el que s’ha fet o deixat de fer; quines eren les alternatives que caldria haver plantejat; si ha existit informació adequada al client o pacient sobre el que es faria més tard; i per què s’ha produït el problema o mal resultat; i si té una relació de causa efecte entre la conducta i el mateix.
No hem de deixar de banda que Vostè haurà pagat per un servei que se li haurà assegurat és dels millors que pot contractar i que qui el porta a terme és un especialista amb importants coneixements i experiència per engrescar-lo a confiar amb ell i a pagar l’import dels seus serveis. Aquesta seguretat que li pot haver transmès el professional ha de provocar que li sigui exigible la màxima diligència i la garantia el resultat que assegura, fins i tot, demanant que per escrit confirmi tot allò que de paraula hagi pogut haver dit.
Les obligacions del professional requereixen de la màxima preparació i qualificació, essent exigible una resposta adequada que no en tots els casos es podrà donar, essent important l’anàlisi del que s’ha fet quan el resultat no acompanya, doncs en cas que sigui advers poques vegades són les que aquell professional accepta i assumeix la seva culpa i junt amb la seva companyia d’assegurances procedeixen a reparar el dany causat.
Són moltes les qüestions que ens hem de preguntar i resoldre quan un cas que estava pràcticament assegurat no es produeix el resultat positiu al que s’havia compromès el professional. No deixi de trobar resposta a totes elles.
Si desitja tenir més informació, el despatx BONET ADVOCAT l’ajudarà a resoldre tots els dubtes i, si ens diposita la seva confiança, es posaran tots els recursos al seu abast per aconseguir el millor resultat en defensa dels seus interessos.
Què podem fer per Vostè
• Sabem ESCOLTAR. Tenim clar que no es poden aconseguir els objectius que el client busca sense ser receptius amb el que ens vol comunicar.
• No deixem de PENSAR. Tenim imaginació, recursos i experiència, i amb el conjunt de tot això aconseguim trobar la millor solució davant les diferents alternatives que es poden plantejar.
• Acostumem a GUANYAR. Garantir un resultat és enganyar al client. Nosaltres tenim els coneixements necessaris i una inqüestionable determinació per defensar els interessos dels nostres clients amb el propòsit d’aconseguir el millor resultat.
El despatx BONET ADVOCAT li ofereix la màxima implicació amb el mínim cost; una constant preocupació pel seu problema; una informació continuada del cas; celeritat en la resposta; eficàcia en la comunicació; i una avaluació honesta del risc, doncs el problema del client mai pot acabar essent un negoci pel professional. El seu problema passarà a ser el nostre i junts el resoldrem.
Truqui’ns i ho comprovarà.