Escollir un advocat. Llums i ombres

Com decidir? D’on hauria de ser? Perquè nosaltres?

Escollir un advocat. Llums i ombres

Com decidir QUIN ADVOCAT ENS DEFENSARÀ MILLOR

Quan existeix la necessitat de buscar un advocat per resoldre un problema que s’ha produït o bé, de forma preventiva, per obtenir un assessorament que ens eviti més endavant qualsevol conflicte, habitualment recorrem a aquell que coneixem; aquell que ens recomanen tercers de confiança; o aquell que descobrim a les xarxes o cercadors d’internet.

Totes les opcions són bones, especialment les dues primeres, però respecte de la tercera, i no deixo d’incloure’m, és recomanable la màxima prudència i rigor, doncs no són poques les ocasions en les que el client s’ha penedit per no haver obtingut el resultat buscat i per tenir la sensació o la seguretat que es podria haver fet més pel seu cas, havent pogut contribuir el professional contractat de forma important i negativa amb el desenllaç final.

És evident que quan es precisa d’un advocat és per què existeixen interessos personals i/o econòmics molt importants, i el resultat final que s’obtingui pot representar un gran alleujament i satisfacció o unes greus i irreparables conseqüències.

Si es troba en el primer dels casos i ha estat recomanat per algú, el primer que li he de dir és que no tots els casos són iguals i que no en tots el professional ha estat decisiu per a l’obtenció del resultat aconseguit. Em poso d’exemple perquè no s’entengui que qüestiono a ningú, i he de dir que en determinats supòsits, que tampoc tenen per què haver estat minoritaris, davant la claredat de la raó del client i la senzillesa del cas, la meva intervenció pot haver estat més formal que no prioritària o imprescindible per a la consecució de l’objectiu.

Sobre la cerca online, aquesta presenta moltes més dificultats i incidències, i podríem dir que pot ser considerada com una mena de loteria, doncs no tots els professionals donen la resposta que els és obligada en el moment d’indicar quines són les possibilitats que té el cas que analitzen; no tots s’impliquen amb el problema del client i el prioritzen per davant d’interessos mercantils propis; no tots informen del cost econòmic total que deriva de la seva actuació i del que pot arribar a presentar-se com a conseqüència de perdre la reclamació o la defensa del cas; i no tots explicaran què poden oferir que justifiqui l’import que han aconseguit que un client els pagui. Segueix sorprenent com, de vegades, continuen arribant informacions referides al fet que un professional ha arribat a percebre uns honoraris cinc vegades superiors dels que la gran majoria arribaria a facturar, sense que a més es tracti de cap Advocat d’especial referència que ho justifiqui, estant com a molt al mateix nivell que podem estar la resta, si bé aquest acte el situa clarament per sota.

Sovint es diu que busqui del seu advocat que reuneixi determinats requisits com l’empatia, l’especialització, la confiança, la proximitat o ubicació, la informació, els honoraris, les referències, ...

Estem absolutament d’acord, però és obvi que la major part d’aquests atributs no els descobrirem, si es donen, fins molt més endavant, encara que una primera visita permet moltes vegades arribar a formar-se una opinió que el temps consolida o deixa sense efecte.

Ha de fugir sobretot de les falses promeses, com que el seu cas està guanyat, o que obtindrà el millor resultat o la màxima indemnització. Sempre dic que quan algú realitza afirmacions tant contundents hauria d’estar disposat a posar per escrit el que de paraula diu i assumir-ne les conseqüències de no obtenir el resultat promès. Si demana aquest escrit, no trobarà a ningú que ho subscrigui. M'estic referint a aquella minoria, massa àmplia, de professionals que no tenen cap escrúpol per induir a un client a contractar-ho assegurant simplement el que sap que aquest vol escoltar amb el únic propòsit d'aconseguir el cas i la factura que deriva del mateix. No parlo per la resta, que serà la majoria.
El consell és doncs explorar, esbrinar i conèixer per a posteriorment decidir. D’aquí que és del tot recomanable consultar dos o tres professionals com a mínim, doncs no tornarà a tenir noves possibilitats per defensar el que és seu i obtenir el que justament li correspon. La justícia no acostuma a donar segones oportunitats.

D’on hauria de ser? DE GIRONA, FIGUERES, OLOT,... REALMENT IMPORTA?

La proximitat és un factor important a l’hora de buscar un advocat perquè creiem que el que tenim al costat pot ocasionar un contacte més fluït i freqüent, descartant d’aquesta forma opcions més llunyanes sense potser reparar amb el fet que amb les noves tecnologies i mitjans de comunicació actualment moltes qüestions es resolen per via de correu electrònic o amb trucades que mirem d’atendre amb la màxima immediatesa, o que de fet, el despatx que podria ser una alternativa al de proximitat està tan sols a 20 o 30 minuts del nostre domicili, distància que igualment pot ser recorreguda pel professional que contracti doncs, en determinades ocasions, les reunions es produeixen en el propi domicili de la persona o, en el seu cas, a la seva empresa.

Aquest element deixa de ser, per tant, i en territoris propers, com poden ser la totalitat de les comarques gironines, un inconvenient o factor decisiu per triar el seu Advocat.

De fet, a nosaltres ens complau més dir que tenim clients, a banda de a Girona on està radicat el nostre despatx, de llocs com Cassà de la Selva, Figueres, Cadaqués, Palafrugell, Palamós, Olot, La Vall d’En Bas, Blanes, Banyoles, Serinyà, Ripoll, Camprodon, ... que no pas d’altres llocs molt més llunyans on igualment exercim i anem, però sense que ens atorgui més notorietat, doncs confessem ser un despatx petit que dona grans solucions, per territoris tant nostres com són els de les comarques de Girona. Allà on estigui sàpiga que hi arribarem quan calgui i quan sigui necessari i resoldrem el seu problema amb la mateixa efectivitat com si ens trobéssim al seu costat.

Per què nosaltres?

No som diferents a molts altres professionals. Ni tampoc millors que molts d’ells. Per què ens hauria d’escollir, doncs?

Creiem que podem ser el despatx d’advocats que estar buscant perquè ens preocupem del que és seu. Sabem que un professional, sense implicació, sense entendre les seves inquietuds, sense valorar el que està en joc, no ho farà bé.

El nostre tracte amb el client es basa en la confiança, el compromís, l’assistència contínua, el respecte i la transparència i tot per aconseguir la màxima eficiència sota el principi de la honestedat i amb una obligada i inqüestionable professionalitat.

Oferim la màxima implicació amb el mínim cost. Per a la majoria de les persones, el que menys importa és si el seu advocat treballa a una empresa gran o més petita. Però sí que en qualsevol dels dos casos, vol que el seu cas rebi la millor atenció possible. Si el que Vostè vol és un gran espai d’oficines amb grans sales de juntes i moltes persones que no se sap què fan, no som el seu despatx. Si el que vol és que l’escoltin, l’aconsellin, el defensin i s’obtingui el millor resultat al mínim cost, no dubti que som els advocats que està buscant.

A una empresa gran passarà desapercebut però pagarà com ningú. En el nostre despatx, per petit que sigui el seu cas, per nosaltres és el més important, i no haurà de fer front als costos de manteniment de tota una estructura que Vostè no aprofitarà.

Ens preocupem pels clients. Quan és necessari contractar els serveis d’un advocat és que alguna cosa no va bé. Aquest problema provoca maldecaps, angoixes i patiments. No som una empresa de serveis on el client és un número més a l’estadística anual del despatx. Tractem amb persones i en conseqüència, empatitzem amb el seu problema i fem tot el que és possible com si es tractés del nostre cas, del nostre problema, de la nostra necessitat.

Donem continua informació del seu cas. Sovint ens venen a veure clients que no tenen cap documentació de la feina que altres professionals han fet o que no han participat de cap manera en la presa de decisions del seu cas o no han estat informats.

Amb nosaltres el client passa a ser des del primer dia la nostra prioritat, i la nostra filosofia és mantenir-lo constantment informat de l’evolució del seu cas, fent-lo partícip en tot moment de les decisions que tan sols ell té dret a prendre.

Intentem ser ràpids en la resposta. Quan es planteja un dubte o la necessitat d’una reunió, el temps de demora tant sols és un perjudici afegit per al client. Nosaltres aconseguim donar la resposta més immediata a totes les trucades o comunicacions que el client pugui realitzar i concertem reunions el més aviat possible per resoldre amb celeritat els dubtes que poden anar sorgint.

Avaluem amb la màxima honestedat el risc. El problema del client no és un joc. Tampoc és un negoci de l’advocat. Existeix un risc tant personal com econòmic pel client. Qualsevol acció pot implicar unes conseqüències que no poden ser amagades. Abans d’acceptar la defensa del seu cas, ens assegurem que els clients entenguin tots els beneficis que poden tenir i tots els riscos que poden derivar de la situació que es planteja, amb la finalitat que tingui la màxima informació perquè pugui decidir de forma convençuda sobre el que li convé.

Cobrem pel que fem. El client necessita excel·lents serveis legals a preus raonables i coneguts des d’un primer moment. Nosaltres ens centrem en l’obtenció dels millors resultats i en què, sí és possible, pagui l’altra part, enlloc de perseguir la màxima facturació, que en cap cas ha d’anar més enllà del treball efectivament realitzat.

Evidentment, no tenim l’exclusivitat de cap d’aquests principis. Som simplement una opció més de la que Vostè podrà lliurement disposar. Vingui a veure’ns com un més d’aquells despatxos als que ha de confiar el que és seu. Tan si ens tria a nosaltres com si ho fa amb un altre, li agrairem la confiança dipositada, i si desitja que siguem els seus Advocats a partir d’aquell moment sàpiga que el seu problema deixarà de ser només seu. Ens farem càrrec del mateix com si fos nostre. Trobarem la millor solució. Lluitarem per aconseguir el millor resultat.

Xavier Bonet
Bonet Advocat
Advocat de Girona

+34 972 416 690 +34 972 416 690 info@bonetadvocat.cat
Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació així com per a tasques d'anàlisi. En continuar navegant, entenem que accepta l' ús de cookies

En compliment de l'article 10 de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic, a continuació, s'exposen les dades identificatives del Titular:

Titular: XAVIER BONET PERPINYA (D’ara en endavant BONET ADVOCAT)

Domicili: PL/ CATALUNYA 28-2, CP: 17002 (GIRONA)

C.I.F: 40308911P

Telèfon: 972.41.66.90

E-mail: info@bonetadvocat.cat

BONET ADVOCAT pot recopilar informació sobre els hàbits de recerca dels usuaris del lloc web per mitjà de cookies o arxius de registre. No s'utilitzaran les cookies per recollir informació de caràcter personal. Només s'instal·laran si l'Usuari roman i continua navegant a la nostra pàgina web, entenent que consenteix el seu ús i instal•lació. A continuació proporcionem informació detallada sobre: què són les "cookies", quina tipologia utilitza aquest lloc web, com poden desactivar-les en el navegador i com bloquejar específicament la instal•lació de Cookies de tercers.

Què són les cookies?

Les cookies són petits arxius de text generats per les pàgines web que l'usuari visita, les quals contenen les dades de sessió que poden ser d'utilitat més endavant en la pàgina web. Les dades permeten que la pàgina web pugui mantenir la seva informació entre les pàgines, i també per analitzar la forma d'interactuar amb el lloc.

Les cookies són segures ja que només poden emmagatzemar la informació que es va posar en el seu lloc pel navegador, la informació que l'Usuari hagués introduït en el navegador o la que s'inclou en la sol·licitud de pàgina. No poden executar codi i no es poden utilitzar per accedir a l'equip de l'Usuari.

Les cookies són essencials per al funcionament d'Internet, aportant innombrables avantatges en la prestació de serveis interactius, facilitant la navegació i usabilitat de les pàgines web. Les cookies no poden danyar els equips i que estiguin activades ajuda a identificar i resoldre els errors.

Tipus de cookies

A continuació, proporcionem més informació perquè s'entenguin millor els diferents tipus de cookies que poden ser utilitzades:

- Cookies tècniques: Les cookies tècniques són aquelles imprescindibles i estrictament necessàries per al correcte funcionament d'un portal web i la utilització de les diferents opcions i serveis que ofereix.

Per exemple, les que serveixen per al manteniment de la sessió, la gestió del temps de resposta, rendiment o validació d'opcions, utilitzar elements de seguretat, compartir contingut amb xarxes socials, etc.

- Cookies de personalització Aquestes cookies permeten a l'usuari especificar o personalitzar algunes característiques de les opcions generals de la pàgina web, per exemple, definir l'idioma, configuració regional o tipus de navegador.

- Cookies analítiques:Cookies analítiques Les cookies analítiques són les utilitzades pels nostres portals Web, per elaborar perfils de navegació i poder conèixer les preferències dels usuaris del mateix per tal de millorar l'oferta de productes i serveis.

Per exemple, mitjançant una cookie analítica es controlarien les àrees geogràfiques de major interès d'un usuari, quin és el producte de més acceptació, etc.

- Cookies publicitàries / de publicitat: Les cookies publicitàries permeten la gestió dels espais publicitaris en base a criteris concrets. Per exemple la freqüència d'accés, el contingut editat, etc.

Les cookies de publicitat permeten a través de la gestió de la publicitat emmagatzemar informació del comportament a través de l'observació d'hàbits, estudiant els accessos i formant un perfil de preferències de l'usuari, per oferir publicitat relacionada amb els interessos del seu perfil.

- Cookies de sessió: Les cookies de sessió són aquelles que duren el temps que l'usuari està navegant per la pàgina web i s'esborren al final.

- Cookies persistents: Aquestes cookies queden emmagatzemades en el terminal de l'usuari, per un temps més llarg, facilitant així el control de les preferències escollides sense haver de repetir certs paràmetres cada vegada que es visiti el lloc web.

Relació i descripció de 'cookies'

La taula que publiquem a continuació recull de forma esquematitzada les cookies anteriorment descrites i utilitzades en la nostra pàgina web:

Consentiment

Al navegar i continuar en el nostre web, el/la usuari/a estarà consentint l’ús de les cookies abans anunciades, pels períodes assenyalats anteriorment i en les condicions contingudes en la present Política de Cookies.

Retirada del Consentiment.

L’usuari podrà retirar en qualsevol moment el seu consentiment relacionat amb aquesta Política de cookies, per això haurà d’eliminar les cookies emmagatzemades al seu equip utilitzant els ajustos i configuracions del seu navegador d’internet.

Gestió de cookies: Garanties complementàries.

Tots els navegadors d'Internet permeten limitar el comportament d'una cookie o desactivar-les dins de la configuració o les opcions del navegador. Els passos per fer-ho són diferents per a cada navegador, podent-se trobar instruccions en el menú d'ajuda de cada navegador.

Molts navegadors permeten activar un mode privat mitjançant el qual les cookies s'esborren sempre després de la visita. Depenent de cada navegador aquesta manera privat, pot tenir diferents noms. A continuació es pot trobar una llista dels navegadors més comuns amb un enllaç a la configuració de cookies i els diferents noms d'aquest "mode privat":

Internet Explorer

FireFox

Google Chrome

Safari

Opera

Safari para iOS (dispositivos iPhone y iPad)

Chrome per a Adroid

Windows Phone

Per obtenir més informació sobre l’eliminació, deshabilitació o bloqueig de les cookies també pot:

http://www.aboutcookies.org/Default.aspx?page=2

Actualització de la política de cookies

Aquest lloc web pot modificar aquesta Política de Cookies, per això li recomanem revisar aquesta política cada vegada que accedeixi al nostre lloc web per tal d’estar adequadament informat sobre l’ús que en fem de les cookies.