Despatx d' Advocats especialitzats en Contractes de Lloguer
Abans de signar res, informa't. Després pot ser massa tard.
Sempre que ens confien la participació jurídica en la confecció d’un contracte d’arrendament, a banda de negociar-ne el seu contingut si és el cas, el primer que es fa és conèixer la situació d’aquell qui vol llogar, tant des d’un punt de vista professional o laboral, com també atenent a la seva situació patrimonial, als efectes d’identificar els riscos que es poden donar, doncs malgrat l’impagament produirà sense dubte un desnonament, poden passar masses mesos fins que no es produeixi, i durant tot aquest període es va incrementant un deute que és probable que no es cobri si la persona que va contractar amb nosaltres no té mitjans coneguts per poder permetre, encara que sigui per una via forçosa d’execució de la sentència, recuperar tot o part del deute, que també es pot arribar a incrementar en atenció a l’estat que presenta l’habitatge o local.
És bàsic doncs que a banda de deixar totes les qüestions referides al lloguer al sector immobiliari i agències especialitzades, al final el que volen les mateixes és llogar, abans que la competència, l’immoble o local, percebent la comissió corresponent, doncs són moltes les vegades que l’impagament es produeix per una situació previsible i la dificultat o impossibilitat de recuperar els imports de les rendes no satisfetes porten causa de lloguers concertats sense preocupar-se de res més que la seva formalització amb independència de la solvència de la persona que contracta i aprofitant-se de la confiança dipositada pel propietari de la finca en qüestió.
Informació bàsica
Cal tenir molt clara aquesta situació i, a més, encara que d’entrada sembli innecessari, si a la vivenda hi anirà a viure una família, demanar la signatura com a titular o AVALISTA de la resta de membres que tinguin majoria d’edat, doncs l’oposició que pot fer l’arrendatari a donar més garanties no deixa de ser una clara exteriorització que preveu la possibilitat que arribi un dia que no pagui voluntàriament o perquè no pot, i no vol que el propietari pugui exercir el seu dret respecte la resta de persones que estarien obligades.
Amb més raó, si es tracta d’una societat o persona jurídica, cal tenir garanties tant dels administradors com dels socis d’aquestes societats, doncs sense dubte les mateixes presenten les principals dificultats per cobrar en el supòsit d’impagament, doncs serà habitual que la societat que segueix una conducta com aquesta, no tingui cap actiu que permeti ser embargat per rescabalar-se del deute originat.
Per tant, haurem de tenir molt en compte aquesta situació, com també la durada del contracte que pretenem fer, havent de saber de l’existència d’uns períodes mínims que cal respectar i de la necessitat que es compleixin les obligacions tant d’arrendador com d’arrendatari en funció del cas en el que ens trobem, per evitar posteriors reclamacions que un deficient o inexistent redactat pot arribar a provocar.
Des del despatx BONET ADVOCAT us podrem ajudar en totes les qüestions que es puguin derivar del vostre contracte, preveient totes les incidències que es poden arribar a donar, essent del tot recomanable per ambdues parts realitzar un reportatge fotogràfic, que a dia d’avui no genera cap cost, i que deixi perfectament clar l’estat que presenta la finca encara que la mateixa es pugui llogar desproveïda de qualsevol mobiliari, per tal que aquestes fotografies formin part integrant del propi contracte i ajudi més endavant a saber realment com estava el bé quan es va llogar i com està en el moment de la seva entrega.
I si ja us heu trobat en una situació d’impagament sapigueu que cal procedir a la reclamació de manera immediata després d’una o com a molt dues mensualitats, doncs els arrendataris poden tenir ja un problema o una deliberada voluntat, per no seguir pagant les rendes, i tot el que es pugui plantejar des d’aquell primer impagament no són sinó excuses per aconseguir que emocionalment el propietari tingui reticències per iniciar accions judicials, aconseguint en nombrosos casos demores que van des de molt mesos fins algun any abans no es decideix el propietari a actuar.
Per saber si es troba en aquest supòsit on l’impagament d’una renda no és una impossibilitat sobrevinguda i excepcional sinó una actitud que seguirà el llogater, cal fer una reclamació extrajudicial, essent la resposta a la mateixa un primer i important indicador de les dificultats que pot arribar a tenir per cobrar i de la necessitat d’iniciar un procés que encara que es defineixi ràpid o exprés, lamentablement segueix un curs determinat sigui quin sigui l’advocat que arribi a contractar, no essent més que frases fetes buides de contingut totes aquelles que asseguren un desnonament ràpid si es contracta un determinat professional, aconsellant que en aquests supòsits des del primer dia li garanteixin en quin termini disposarà Vostè de la vivenda i li signin un document en el que s’obliguin al mateix amb penalització en cas de no aconseguir-ho. Veurà com de la mateixa manera que els avals són difícils d’obtenir, aquest document li serà impossible d’aconseguir.
Si desitja tenir més informació, el despatx BONET ADVOCAT l’ajudarà a resoldre tots els dubtes i, si ens diposita la seva confiança, es posaran tots els recursos al seu abast per aconseguir el millor resultat en defensa dels seus interessos.
Què podem fer per Vostè
• Sabem ESCOLTAR. Tenim clar que no es poden aconseguir els objectius que el client busca sense ser receptius amb el que ens vol comunicar.
• No deixem de PENSAR. Tenim imaginació, recursos i experiència, i amb el conjunt de tot això aconseguim trobar la millor solució davant les diferents alternatives que es poden plantejar.
• Acostumem a GUANYAR. Garantir un resultat és enganyar al client. Nosaltres tenim els coneixements necessaris i una inqüestionable determinació per defensar els interessos dels nostres clients amb el propòsit d’aconseguir el millor resultat.
El despatx BONET ADVOCAT li ofereix la màxima implicació amb el mínim cost; una constant preocupació pel seu problema; una informació continuada del cas; celeritat en la resposta; eficàcia en la comunicació; i una avaluació honesta del risc, doncs el problema del client mai pot acabar essent un negoci pel professional. El seu problema passarà a ser el nostre i junts el resoldrem.
Truqui’ns i ho comprovarà.